Penulis Blog Iini

My photo
Seorang anak muda beragama Islam. Berumur belasan tahun. Menulis blog hanya untuk mendapat keredhaanNya. Mendukung kepada kebenaran. Membasmi kemungkaran. Menegakkan keadilan berlandaskan Qanun-qanun Syara'. Syahid itu utama.

Rakan Setia

09 December 2010

Politik Melayu


 
Saban hari tengok tv sume cerita politik sini, politik sana. Tak paham aku dgn politik kat "Malaysia" ni. Sungguh pelik dan tak mcm politik luar negara. Memang larh politik luar negara lg teruk. Tapi takder larh seteruk politik kat negara ni.

Kalau kita nak katakan politik negara lain teruk, cuba tengok pentadbiran mereka mcm mana. "Perfect". Okey, kita tengok pulak dari segi keagamaan, pentadbiran mereka yang beragama selain drpda "Islam" tu lg bagus drpada pentadbiran di Malaysia yang dianggap sbg Negara Islam. Bagi larh contoh teladan yang baik

Tak malu ke?? Kalau tak malu dgn negara lain pon, malu larh cket dgn agama ALLAH ni. Nama kat dlm I/C, ada "Bin" atau "Binti". Agama pulak, Islam. Tapi amalan rasuah jalan jugak. Tak takut ke dgn firman ALLAH:




So, nk buat cmner ni. Nak teruskan ker?? Kalau tak takot takpe. Tunggu lah azabNYA. Kalau tak dapat kat dunia, kat akhirat dapat gak. Beringatlah. Kalau nak berpolitik, jgn guna cara kotor.  

2 comments:

Zahirul Nukman said...

tol 2, bak kate MB kedah, nak wat kerje, wat kerje cara ISLAM.....

ابن مد ادريس said...

org x sdar diri nk wt cmne en....

dya pikir dya dh btol....