Penulis Blog Iini

My photo
Seorang anak muda beragama Islam. Berumur belasan tahun. Menulis blog hanya untuk mendapat keredhaanNya. Mendukung kepada kebenaran. Membasmi kemungkaran. Menegakkan keadilan berlandaskan Qanun-qanun Syara'. Syahid itu utama.

Rakan Setia

29 December 2010

Jom Bandingkan

jangan campuri urusan ni....

satu doso ni....

jadi pemimpin sebab nak duit?????

sodar diri lah baiii.....


Bismillahirrahmanirrahim, alhamdulillah dengan berkat dan izin dari-NYA, aku dapat mengupdate blog kali ni.

Baru-baru nikenaikan harga petrol,  gas, diesel dan gula telah diumumkan oleh kerajaan walaupun telah member jaminan bahawa tidak aka nada kenaikan harga petrol dan barangan lain  pada tahun ini.
                 
Minyak ni menurut sumber akan naik lagi hingga RM2.50 seliter(RON97) dan RM2.00 seliter(RON95). Apabila harga minyak naik, konfem harga barang keperluan yang lain akan naik jugak. Perkara ini akan menimbulkan kesengsaraan rakyat.
               
Logik ke kalau harga petrol dan barangan keperluan naik sedangakan kita adalah salah sebuah  Negara pengeluar minyak? Kalau harga getah dunia melambung naik, penoreh-penoreh boleh dapat hasil yang lumayan. Tapi bila harga minyak naik, kita yang rugi.
                 
Tengok kat bawah ni,
NEGARA
HARGA/LITER
                 MALAYSIA
RM 1.90
VENEZUELA
RM 0.16
TURKMENISTAN
RM 0.26
NIGERIA
RM 0.33
IRAN
RM 0.36
ARAB SAUDI
RM 0.39
LIBYA
RM 0.46
KUWAIT
RM 0.69
QATAR
RM 0.72
BAHARIN
RM 0.89
UNITED ARAB EMIRATES
RM 1.22

                Tak patut lah pemimpin kita buat camni. Kalau nak jadi pemimpin biar lah ikhlas. Kalau jadi pemimpin semata-mata nak harta dan pangkat, baik tak payah lah. Buang maso rakyat, buang pahalo korang. Sedarlah diri….

No comments: