Penulis Blog Iini

My photo
Seorang anak muda beragama Islam. Berumur belasan tahun. Menulis blog hanya untuk mendapat keredhaanNya. Mendukung kepada kebenaran. Membasmi kemungkaran. Menegakkan keadilan berlandaskan Qanun-qanun Syara'. Syahid itu utama.

Rakan Setia

03 December 2010

Pertama Kali



Buat pertama kalinya aq mengupdate blog ini. Sebenarnya yang sebelum ni aku copy paste je dari  blog budak aku,  generasi-17.blogspot.com. Teruja sungguh diriku. Nak tau sebab pe aku boleh terfikir nak buat blog ni? Sebab yang pertama, dengan hasil limpah kurnia dan keizinanNya, maka dapatlah aku menghasilkan blog ni. Sebab yang kedua pulak ialah, teknologi dan peredaran zaman masa kini telah membuatkan aku terasa nak pergi lebih maju ke hadapan.

Pada mulanya, aku suka membaca blog orang lain dan melayari laman web. Tengah aku search, aku jumpa lak blog kawan aku, Zahirul Online. Aku pun terus je larh baca. Best gak arh. Dalam fikiran aku,“alangkah bestnye kalau aku ada blog sendiri.”

Lepas tu aku pergi lak kat dia punya page,        `Rakan Siber.’ Terkejut gak aku. Tak sangka pulak ramai budak2 Itqan yang ada blog. Ustaz-ustaz ni pun ada gak. Ni yang menaikkan semangat aku nak buat blog sendiri.

Aku terus mintak tolong Zahirul ajarkan aku cara nak buat blog. Dia pun kata ok jer. Anyway, thanx larh kat dia sebabb tolong aku. Pada sesiapa yang membaca blog ni, silalah beri tunjuk ajar kepada diriku. Alang-alang dah sampai sini, follow larh. Nanti aku follow korang pulak. Jangan lupa gak, bagi komen kat post aku ataupun kat `Discussion Board’ yer.

Ok larh. Aku rasa ni jer kot yang aku nak tulis untuk pertama kali ni. Sehingga bertemu lagi.

Wabillahittaufiq walhidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.  

No comments: