Penulis Blog Iini

My photo
Seorang anak muda beragama Islam. Berumur belasan tahun. Menulis blog hanya untuk mendapat keredhaanNya. Mendukung kepada kebenaran. Membasmi kemungkaran. Menegakkan keadilan berlandaskan Qanun-qanun Syara'. Syahid itu utama.

Rakan Setia

20 December 2012

#TeamBenciKpop ??


Assalamualaikum w.b.t. Salam sejahtera semua.

Ini entri spontan aku. Walaupun aku rasa selama ni semua entri aku entri yang spontan, aku tetap nak bagi tau yang entri ni spontan. "Suka hati aku lah. Blog aku. LOL." Ianya terlintas sejak petang tadi. Tapi aku ni jenis suka menangguh-nangguh kerja yang tak berapa penting. So, malam baru aku update. Tu pun tak taulah ingat lagi ke tak. Tapi aku akan cuba update jugak. "Dah-dah, apa aku merepek lagi nih?" Okey-okey aku teruskan. 

Aku tak tahu lah apa nak jadi dengan rakyat Malaysia ni. Pemimpin-pemimpin pun dua kali lima. Asyik nak timbulkan provokasi, fitnah, dan perpecahan. Tadi tengah gua syok-syok online twitter, opps !! Sori, sekarang gua dah kurang layan Facebook tu. Dah bosan. Gua layan twitter pulak sekarang ni. Okey-okey, continue. Tengah syok gua online, gua terperasan satu tweet ni. Kejap-kejap, gua pergi scan dekat twitter jap....
 Okey gua dah dapat !!

tak tau ni sape !!

ni pun gua tak tau sape !!


So, sekarang ni bukan aku nak cakap pasal siapa mereka. Aku nak cakap pasal hashtag, #TeamBenciKpop bagai tu. Apalah masalah orang Malaysia ni. Kalau tak suka, tak payahlah sampai nak berhashtag bagai. Aku bukan nak backup para Kpopers ni. Malah aku sendiri menyampah, dah la tak faham bahasa diorang. Tapi tak bermaksud sampai nak benci. Bukannya kemungkaran pun. Mungkin korang anggap ianya sebagai gurauan atau mainan, tapi aku rasa tidak bagi mat-mat Kpop dengan minah-minah Kpop ni. Entah-entah ada di antara mereka ni yang sentap. Maklumlah, fanatik sangat. Mana kita tau kan? Wallahu a'alam lah.


ni aku kenal !!


Seperti yang aku cakap tadi, sebagai manusia aku terima industri muzik Kpop ni walaupun dalam hati menyampah sebab tak faham. Kalau orang dah minat, takkan kita nak halang. Come on lah, respect hak orang lain. Itu hak orang. Kalau kita nak hak kita dijaga, jagalah hak orang.

Bagi Kpopers, korang jangan ingat aku bakcup korang pulak. Aku cuma mengekspresikan hak korang je. Tak lebih dari tu yaa !! Kalau korang rasa orang sekeliling korang tak minat Kpop, jangan main lagu or cakap pasal Kpop depan diorang. Kadang-kadang aku kesian dengan korang ni, hari-hari kena kutuk. Kawan-kawan aku pulak tu. Hahaha !!

Okey, aku dah tak nak merapu lagi. Gua nak layan Dendam Sarakit jap lagi. Wassalam !!

p/s: ‘Kasihilah olehmu akan saudara kamu seperti mana kamu kasih kepada diri kamu sendiri.







2 comments:

Fareast Ibnu Din said...

kpop itu budaya..
mmg hak manusia memilih untuk ikut budaya tu..
twitter pun begitu..
twitter itu budaya dan juga hak manusia untuk ikut budaya itu..
syukran atas perkongsian..
sila lah blogwalking ke blog saya..
http//:fareastfaiaz.blogspot.com

mahriz said...

sama-sama ...insyaallah saudara faiz !! saya sedang berusaha ...