Penulis Blog Iini

My photo
Seorang anak muda beragama Islam. Berumur belasan tahun. Menulis blog hanya untuk mendapat keredhaanNya. Mendukung kepada kebenaran. Membasmi kemungkaran. Menegakkan keadilan berlandaskan Qanun-qanun Syara'. Syahid itu utama.

Rakan Setia

10 June 2011

Al-Aqsa Milik Kita

Asslamualaikum kepada pembaca blog ini. Sebenarnya aku berniat nak postkan entri ni semalam tapi apakan daya, masa takde.
Jam menunjukkan pukul 10.50 malam. Mataku belum terasa mengantuk. Dengan yakin bahawa masih ada rancangan televisyen yang menarik untuk ditonton aku melangkah menuju ke ruang tamu dengan niat untuk menonton televisyen. Tiba-tiba seseorang turun dari tingkat atas. Aku pun terkesima sebentar. Rupa-rupanya bapak aku daa. Bapak aku ni turun sebab nak minum air, aku pulak turun nak tengok tv. So, dia macam nak melenting tengok aku tak tidur lagi.  Mula-mula aku ingatkan dia nak marah, sekali tengok-tengok dia pun join sama. Aku pun layan je laa.
Satu cerita pun habis. Cehh, baru sepuluh minit tengok dah habis. Kuang ajo. Takpe, mungkin ada cerita lagi best. Then bapaku bersuara, biarkan channel ni. Jangan tukar. Layan je. Aku ingat cerita pe. Rupanya serita ni. Soal Jawab. Tajuk yang first ialah mengenai AL-Aqsa.
Berdasarkan komen panelisnya menunjukkan tanda-tanda yang aku memang tidak akan setuju. Antara komen yang aku tak stuju itu ialah beliau berkata;
“ Al-Aqsa adalah milik tiga buah agama iaitu Islam, Kristian dan Yahudi. ”
Dalam Al-Quran ALLAH S.W.T telah berfirman dalam surah AL-ISRA’ ayat pertama :


Ayat ni dah cukup membuktikan bahawa Al-Aqsa itu merupakan hak kita. Dan wajib menuntut bela di atas penjajahan Bani Israel. Waah, haha. Cakap dentam-dentum. Apakah jihad anda sebagai seorang muslim. Ramai umat Islam masa kini lebih mementingkan harta dan pangkat diri sendiri. Tanpa kita sedari makin hari, makin ramai yang terseksa akibat kelalaian kita. Mari berjihad untuk Palestin dan untuk mencari redha ALLAH S.W.T. 
Takbir! Allahuakbar!


Al-Fatihah

Tahukah anda semua, bulan ini bulan apa?? “ Bulan Jun. ” Bukan. “ Haa, Bulan Rejab ” Betul. Tapi tahukah kita apa yang ada pada bulan ini. Sebenarnya, walaupun bulan ini tidak seperti bulan Ramadhan, tetapi Rasulullah mengganggapnya sebagai satu bulan yang agak bermakna buat Baginda.

Bersama manfaatkan


Sekian cukup lah setakat ini sahaja. Sekali lagi, mari berjuang menegakkan keadilan. Jangan baca je yea. komen and like kat bawah ni. Follow jugak tau.